Vilka sociala medier är bäst för att slå igenom som influencer?

Det finns nästan hur många sociala medieplattformar som helst idag. Men vilken plattform är idealiska för att slå igenom som influencer?

Vi har undersökt detta och kommer idag lista de två mest populära sociala medieplattformarna för influencers att slå igenom på.

Vad är en influencer?

En influencer är en person som har stort inflytande över sina följare. De kan vara bloggare, kändisar eller vanliga människor som har många följare på sociala medier.

I folkmun brukar man även säga att en influencer är en person som delvis eller helt kan leva på sina sociala medier.

TikTok

TikTok är en app för sociala medier som ökat i popularitet något enormt de senaste åren. Den är särskilt populär bland tonåringar och unga vuxna, och det är inte ovanligt att personer sitter som fastklistrade vid denna app flera timmar varje dag.

På TikTok kan man göra korta videor och publicera dem på sin profil. Du kan också se andra användares videor, gilla, kommentera, eller dela dem med andra.

TikTok används främst i underhållningssyfte till skillnad från vissa andra sociala plattformer. Syftet med TikTok är att ha roligt medan man tittar på korta videoklipp helt enkelt.

I vårt tycke är detta den optimala sociala medieplattformen för att slå igenom som influencer just nu. Du kan göra videklipp om nästan vad som helst och ändå se framgång. Så vad väntar du på? Skapa ett konto nu!

Youtube

YouTube är den näst mest använda sökmotorn i världen efter Google. Med mer än en miljard timmar videor som ses dagligen av miljontals tittare, är det inte konstigt att förstå att det finns utrymme för att lyckas som influencer på denna plattform.

Det råder ingen tvekan om att YouTube erbjuder fantastiska möjligheter att bli sedd, engagerad och tjäna pengar som influencer – men det är också viktigt att inte glömma att du måste konkurrera med mycket bra innehåll numera.

Idag håller många kanaler väldigt hög nivå på sitt innehåll, så om du vill kunna konkurrera med dessa måste du fokusera på kvalitativa videoklipp framför kvantitet.